18 Mayıs 2015 Pazartesi

Merhaba,




              Bugün bahçemi sularken düşündüm;

aslında ne güzel ne kadar doğal bir hayat vardı bir zamanlar insanlar doğadan çıkardıklarıyla kendi ürettikleri ile kendi paralarını kazanıp geçiniyorlardı.Şimdi ise herkes birnin sırtından ekmek kazanma , başkasının ekmeğini elinden alma derdinde.Öyle güzel koktu ki benim bahçem bugün mutluluk ve huzur bıraktı sadece.Güldamlasının şekerli kokusu,nanelerin keskin ve ferahlatan esintisi,toprağın mis gibi huzur kokusu....

ve tabiki akşam yemeği :) pazardan kalma şeftali kebabı vardı (yakın tarihte tarifini vereceğim kıbrısa özgü özel bir tattır) bende yanına glisemik indeksi pirinç pilavına göre çok daha düşük olan bulguru tercih ettim.

Saray pilavı


1 bardak ince bulgur
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 diş sarmısak
1 adet soğan
250 gr kuzu kusbası
zeytinyagı
uygulama 🌸👍😊 tencerenize tabani ortecek kadar zeytinyagi ekleyin, kup kup kestiginiz soganlari ekleyip 1/2 tatli kasigi seker ile soteleyin.iki farkli salcamizida bu asamada tencereye alip sarmisaklarida ekliyerek soteme islemine devam edebiliriz.iyice pure kivamina gelip rengi donunce 2 bardak suyumuzu ekliyoruz.
not isterseniz et suyu kullanabilirsiniz.
ben agir olmasini istemedim gece oldugu icin.
suyu kaynayinca bulguruda icine alip biraz karistirarak kapagini kapatiyoruz.kisik ateste suyunu cekene kadar pisirip pistikten sonra uzerine peskir ile orterek demliyoruz.
afiyetlerrrr wink emoticon

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder