13 Mayıs 2015 Çarşamba

Delphınıum / delfinyum / hezaren ;


Dün bizim buralarda böyleydi hava,gökyüzü bereketini bıraktı üzerimize ve sebze bahçemiz bugün hiç olmadığı kadar güzel :)


                       Anneler günü için çiçek bahçesine gittiğim gün farkettim bu çiçeği,Kimi girit çiçeği diyor,kimi delfinyum kimi ise hezaren.
Çiçek bahçesinde ise Delphınıum olarak geçiyor.Girit çiçeği daha kısa boylu oluyor sanırım.Bu delphınum'lar 160 cm'e kadar uzayabiliyor.
Çok narin bir çiçek türü.Eve getirene kadar birinin uzayan gövdesinden çıt diye bir ses duydum ve kırıldığını farkettim.Kısmet değilmiş. :)

şu an elimde 1 beyaz 2 mavi 1 de menekşe tonu var.Anneler gününde aldıklarımı ben kendim ekmiştim saksıya,dün dayanamayıp tekrar çiçek bahçesine uğrayınca kaçınılmaz gerçekleşti ve 2 mavi daha aldım :)


Bu sefer orda uygun bir saksı seçtim altlarınada yayılıcı çiçekli bir yeşillik olan aliisium'u ektirdim.Umarım tutar ve yerlerini severler.

Delphınum'lar hakkında birçok şey araştırdım.İlkbahar zamanı çiçeklenen bu güzel bitki temmuz ağustos gibi kuruyarak tohumlarını saçıyor ve ertesi bahar'a yeniden çiçekleniyor.Hatta etrafında da doktüğü tohumlar sayesinde yeni filizler açıyor.

Toprağı kuruduğu anda su vermelisiniz.Ben tam kurumadan sulamayı tercih ediyorum.

Tohum ekimi ilkbahar yada sonbahar gibi yapılır.Kuruyan çiçeklerinizin tohumlarınıda kullanabilirsiniz.

Delfinyumlar yarı güneş yarı gölge severler,içbahçenizde balkon teras veya bahçenizde kolaylıkla yetiştirebilirsiniz.

Mutalaka uzun çubuklar yardımı ile tutturmalısınız.Çiçekciler en üstüne kadar çubuk yerleştirmiyor ama benden size tavsiye ani kırılmaları önlemek için mutlaka en ucuna kadar uzanan bir çubuk
kullanın.



Saksının akt tarafına ektiğim Alissium'lar ;

                Alissium bitkisi yayılıcı bir bitki türü resimdede gördüğünüz gibi.Alisyum'da denilen bu bitkinin iki türü vardır.Yayılıcı ve toprak örtücü tür ve 30 cm'e kadar uzayan bordür türü.pembe beyaz sarı çiçekler açar.İlkbahardan sonbaharın ilk donlarına kadar çiçekli kalabilirler.Bol güneşli ortamlardan hoşlanırlar.Kayalık bahçeleri çiçek diplerini severler.



günaşırı sulamanız yeterli olacaktır.Ancak çiçek açmakta zorlandığını farkederseniz,uçlarından biraz kırpın bu çiçeklerini açması için kendisini rahatlacaktır.

Tohumdan yetiştirecekseniz ve çok soğuk bir iklimde değilseniz sonbaharda tohumlarını direk olarak yetiştireceğiniz yere ekebilirsiniz.Güzelce sulayıp takip ederseniz ve hava sıcaklığıda çok düşmezse 6 hafta içinde çiçek açabilecek boyuta gelir.

Alisyum'lar üretimi kolay ve bakımı zahmetsiz olduğundan çiçekleri seven ancak çok vakti olmayanlar için ideal bir bitkidir.Ancak unutmayın ki her canlı bir miktar ilgi istemektedir.

Güzel günlere....



                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder